• אילנה שלאל

איך למנוע כאבים בגב/צוואר בנהיגה

#ישיבהנכונה בעת #נהיגה ממושכת יכולה למנוע #כאביםבצוואר, בחגורת #כתפיים, #בגב ולחצים ועומסים בפרקים האחרים. אלה #טיפים שאני נותנת למי שמגיע אליי עם כאבים שמתגברים בנהיגה, למעשה הם נכונים לכל נהג/ת.

לפני שמניעים את הרכב הקדישו דקה כדי לקבוע #תנוחת ישיבה:

1. כנסו לרכב ושבו עמוק בכיסא.

2. כוונו את משענת גב בזווית של כ 100-110 מעלות, מה שהכי נוח (הימנעו מהטיית גוו קדימה/אחורה מידיי).

3. כוונו את משענת הראש - החלק הבולט ביותר במשענת הראש יהיה בגובה מרכז העין, וברווח קל מהראש, להרפות כתפיים.

4. כוונו את הכיסא בגובה מכסימלי תוך שמירה על מרווח בין התקרה-לראש. ישיבה גבוהה מאפשרת שדה ראייה רחב יותר. ומי שמרגיש עדיין נמוך וההגה מסתיר חלק מהחלון, אפשר להגביהה את המושב באמצעות הוספת כרית ישיבה נוחה.

5. אם אתם עדיין מרגישים מתח בגב תחתון באזור השקע המתני, גלגלו מגבת בעובי המותאם לצורך שלכם, הכניסו בשקע. נסו זמן מה, אם זה מקל על המתח בגב כדאי לקנות כרית-גליל עם חגורה למיקום קבוע במקום.

כעת:

6. כוונו את המרחק ישיבה מדוושות רגל- בלחיצה על דוושת הברקס ברגל ימין או על דוושת הקלץ ברגל שמאל, הברך צריכה להיות כפופה קלות ולא נעולה.

7. כוונו את המרחק הישיבה מהגה- הניחו את שורש כף יד ימין על הגה למעלה (אם ההגה מקביל לשעון אז במקום של השעה 12). וודאו שהמרפק כפוף קלות, שהכתף נתמכת במושב ורפויה. בזמן נהיגה שתי ידיים על הגה בשעה 3/9.

8. ברמזורים התמתחו מעט למעלה לתקרה ואחורה, והניעו את האגן מצד לצד. מקמו ישיבה.

9. #בנסיעהממושכת עצרו בתחנות עצירה, צאו מהרכב התמתחו לאחור ולצדדים , לכו קצת. התרעננות וקפה גם עוזרים.

10. נסיעה טובה!