אילנה שלאל

26 יונ 20182 דקות

9 טיפים - איך לבחור נעליים ליום יום

עודכן ב: 14 אוג 2023

יש לך בארון הנעליים כמה זוגות שקנית בעבר ולא נעלת? הן לא נוחות/לוחצות/לא מספקות יציבות? רוצה לדעת איך לבחור נעליים ליום יום הפוסט הזה בשבילך.
 
נעליים טובות משפרות יציבה ואת הביטחון העצמי שלך, מונעות כאבים ברגליים, בגב תחתון, בצוואר ואפילו מונעות פציעה בכפות הרגליים
 
רכזתי לך 9 טיפים איך לבחור נעליים מתאימות ליום יום. הטיפים נכונים גם לגבי סנדלי קיץ.
 

טיפ 1 #מתי קונים נעליים?
 
נעליים קונים בשעות אחה"צ אלה השעות בהן כף הרגל מתרחבת.
 
אם את מתכוונת לגרוב גרביים או לשלב מדרס בנעליים, מדדי איתם את הנעל.

טיפ 2 #בחרי בנעליים שמוצאות חן בעינייך

ומתאימות למלתחה שלך. אחרת למרות שהן "אורתופדיות" ומעולות לבריאות רגלייך, הן סתם יישבו בארון

טיפ 3 #בדקי את סוליית הנעל
 
העדיפי נעלים בעלי סוליה שטוחה, עם שטח מגע רחב על הרצפה, גמישה, קלה במשקל ועבה.

עובי מינימאלי מומלץ של סוליה כ-2 ס"מ, סוליות נשחקות...
 
לפני מדידה בדקי את גמישות הסוליה - קפלי את הנעל - נעל עם סוליה גמישה מתקפלת בחלק הקדמי של כף הרגל ומאפשרת הליכה טבעית ורציפה. נעל עם סוליה קשיחה, כמו נעל עם פלטפורמה, עשויה לגרום לך לאמץ יותר את שרירי הירך. המאמץ מתבטא בהרגשת עייפות באמצע היום.

בולם זעזועים מובנה בסוליית נעל הוא יתרון, וכשאין בנעל, אפשר לקנות מדרס בולם זעזועים, לנעל סגורה, ולהעביר מנעל לנעל.


 
טיפ 4 #נעל עם עקב?
 
ברור שכן, לערב, לאירועים.. פחות מתאים ליומיום ולנעילה בימים רצופים - העקבים מגבירים לחץ בעצמות הקדמיות של כף הרגל, בקשת הפנימית וגם בגב תחתון. אם את ממש חייבת עקב, העדיפי עקב עם בסיס רחב ככל האפשר ובגובה 2-4 ס"מ לכל יותר.

טיפ 5 #תא רחב לאצבעות כף הרגל
 
חשוב שבחלק הקדמי של הנעל יהיה מרחב שיכיל את כל אצבעות כף הרגל פרושות ולא מכווצות. נעליים צרות או עם שפיץ גורמות לוולגוס - בליטה של מפרק הבוהן.
 

טיפ 6 #נעל סגורה סנדל או כפכף?
 
נעל סגורה נותנת תמיכה לרגל, בעיקר נעל עם שרוכים. לכל מי שיש כאב או קושי זמני או קבוע ברגליים כמו לאחר נקע בקרסול או כאבים בברכיים, אני ממליצה על נעל סגורה, גם בתקופת הקיץ ישראלי עם גרבי כותנה.
 
וודאי שאת מהדקת את השרוכים היטב כדי לספק תמיכה טובה לכף הרגל. הידוק שרוכים בשיטות שונות יכול לענות על בעיות שונות: תמיכה בקשת הפנימית, בקרסול ועוד..
 
כפכף, בייחוד כפכפי אצבע, גורם למאמץ וכיווץ יתר באצבעות כף הרגל זו פעולה אוטומטית של אצבעות כף הרגל שנועדה למנוע בריחת נעל. שימוש בכפכפים לאורך זמן עשוי לגרום להתכווצות אצבעות כף הרגל, תחושת עייפות ואפילו כאבי ראש.
 
חייבת כפכף? אפשר מידי פעם אך לא מומלץ למי יש בעיה ברגליים, לחילופין בדקי אפשרות ל- סנדל. בחרי כזה המקיף בהידוק קל את הרגל ומספק תמיכה לכף הרגל.
 

טיפ 7 #הקשיבי לרגלייך
 
כשאת מודדת נעליים, צעדי אתם בחנות מספר דקות. הקשיבי לרגלייך מהן משדרות לך? נעים/נוח ויציב או כואב/לוחץ. אם יש לך ספק לגביהן - אין ספק!

טיפ 8 #זוג נעליים להחלפה
 
אני ממליצה להחליף לפחות מידי יום זוג נעליים צריך לתת לנעליים להתאושש מנשיאת משקל גופנו, ואם אפשר להחליף באמצע היום יותר טוב. זה ישמור גם על אורך חיי הנעל.
 
מומלץ לנשים שעובדות בעמידה/הליכה ממושכת להשאיר במקום העבודה זוג נוסף
 

טיפ 9 #לטפל ברגליים כואבות
 
הגעת הביתה עם כאבים בכפות רגליים? עשי אמבט מים פושרים ופנקי את הרגל בקרם רגליים.

איך לבחור נעליים ליומיום

איזה טיפ הכי אהבת? יש לך טיפים נוספים? שתפי אותנו כאן