top of page

כאב מהו

כאב או הפרעה בתפקוד הם אמצעי של הגוף שלנו לתקשר איתנו ולהודיע לנו שמשהו לא תקין. תרופות לשיכוך כאב מפחיתות זמנית את הכאב ולא מטפלות בגורמים לכאב. טיפול יעיל לפתרון כאב או הפרעה כולל אבחון זיהוי וטיפול בשורש הבעייה.
 

Image by Danilo Alvesd

למה כואב לנו

כואב לנו עקב: תאונות, פציעות ספורט, מחלות, וגם בשל תפקוד לקוי בחיי יומיום, עומס יתר, ישיבה ממושכת מול מחשב, ביצוע לקוי של פעילות גופנית - כל אלה וגורמים רבים נוספים הם קרקע פורייה להתפתחות כאב.
הסיבות הנפוצות לכאב בעמוד-השדרה הם: יציבה לקויה, תפקוד יומיומי לקוי, בלט/פריצת דיסק, שינויים ניווניים בעמוד השדרה או תאונות ועוד.

גורמים פיזיים נפוצים לכאב בפרקים שונים בגוף הם: שינויים ניווניים, דלקת בגיד או הפרעה ברצועות. הגורמים האפשריים לדוגמה בכאב ברכיים הם: הפרעה במפרק הפיקה, ליקוי בתפקוד השרירים, שחיקת סחוס, קרע ברצועות צידיות, בצולבת, קרע במיניסקוס או כאב מוקרן מהגב אל הברך. חשוב לזהות את גורמים לכאב, כי הטיפול משתנה בהתאם. 

סימפטומים נילווים לכאב  

כאב גורם לסימפטומים ותופעות נילוות כמו הגבלות שונות בתפקודי היומיום. לדוגמה אנשים עם כאב גב מדווחים על כאבים בבוקר, מתקשים בישיבה ממושכת, מתקשים למצוא תנוחת שינה. אנשים עם כאב בברך או ירך יתלוננו על קושי בקימה מישיבה, עמידה ממושכת או עליית מדרגות. לאחרים הכאב יפריע בביצוע עבודות בית, פעילות-גופנית ועוד
 

איך מטפלים בכאב

המפתח לפתרון כאב נמצא בבירור יסודי של הגורמים לכאב שלך והשפעותיו על גופך. אם החלטת לטפל בגורם לכאב, כדי לשפר את תפקודך, את צריכה תכנית, הדרך מתחילה במציאת המטפל/ת המתאים/ה לך אישית, מבין/ה את צרכייך ומספק/ת לך טיפול אישי ומקצועי. ממליצה לצפות בסרטון מעולה המסביר "מהו כאב?"

טיפול בכאב באמצעות פיזיותרפיה

טיפול פיזיותרפיה לכאב הוא טיפול שמרני, פרא-רפואי, מבוסס מחקר וזמין בקופות החולים או באופן פרטי. לפיזיותרפיסטים מגוון כלים לטיפול ומניעת כאב - הטיפול מותאם אישית בהתאם למקור הבעיה, מטרותייך ולאורח חייך. הטיפול כולל טיפולים: ידניים, חשמליים, התאמת סביבת העבודה ותרגילים: לגמישות, לשיפור התנועה ולחיזוק שרירים.
פיזיותרפיה לכאבי גב, כאב צוואר, כאבי גב עליון, כאבי גב תחתון, כאבים בעצם הזנב, כאבי ברכיים ופרקים אחרים בגוף 

bottom of page