• אילנה שלאל

איך לבחור נעליים ליום-יום

אם גם לך יש בארון הנעליים כמה זוגות שקנית בעבר ולא נעלת כי הן לא נוחות/לוחצות/לא מספקות יציבות -הפוסט מיועד לך. נעליים טובות משפרות יציבה ואת הביטחון העצמי שלך, מונעות כאבים ברגליים, בגב תחתון, בצוואר ועוד.. וגם מונעות פציעה בכפות הרגליים, הנה מספר עיצות לבחירת נעליים מתאימות ליומיום.

1. בחרי בנעליים שמוצאות חן בעינייך.

2. העדיפי נעלים בעלי סוליה שטוחה, עבה וגמישה. בולם זעזועים מובנה בנעל הוא יתרון, וכשאין בנעל, אפשר לקנות מדרס בולם זעזועים ולהעביר מנעל לנעל. עובי מינימאלי מומלץ של סוליה כ-2 ס"מ. לפני מדידה בדקי את גמישות הסוליה - קפלי את הנעל - נעל עם סוליה גמישה מתקפלת בחלק הקדמי של כף הרגל ומאפשרת הליכה טבעית ורציפה, נעל עם סוליה קשיחה כמו נעל עם פלטפורמה עשויה לאמץ יותר את שרירי הירך. המאמץ מתבטא בהרגשת עייפות באמצע היום.

3. נעל עם עקב? מתאים לערב, לאירוע, פחות מתאים ליומיום. העקבים מגבירים לחץ בעצמות הקדמיות של כף הרגל, בקשת הפנימית וגם בגב תחתון. אם את צריכה עקב, העדיפי בגובה 2-4 ס"מ לכל יותר, העדיפי עקב עם בסיס רחב.

4. נשים העובדות בעמידה/הליכה ממושכת מומלץ להשאיר במקום העבודה זוג נעליים להחלפה.

5. נעל סגורה מאחור נותנת תמיכה לרגל, בעיקר נעל עם שרוכים. וודאי שאת מהדקת את השרוכים היטב כדי לספק תמיכה טובה לכף הרגל. נעל פתוחה מאחור כמו נעל-כפכף גורמת למאמץ וכיווץ יתר באצבעות כף הרגל (פעולה אוטומטית של אצבעות כף הרגל שנועדה למנוע בריחת נעל). שימוש בכפכפים לאורך זמן גורם להתכווצות אצבעות כף הרגל עייפות וכאבים.

6. חשוב שבחלק הקדמי של הנעל יהיה מרחב להכיל את כל אצבעות כף הרגל פרושות ולא מכווצות. נעליים עם שפיץ מעודדות בליטה של מפרק הבוהן.

7. נעליים קונים בשעות אחה"צ אלה שעות בהן כף הרגל מתרחבת. אם את מתכוונת לגרוב גרביים או לשלב מדרס בנעליים, מדדי איתם את הנעל.

8. צעדי עם הנעליים בחנות מספר דקות, הקשיבי לנעליים מהן משדרות לך? נעים/נוח ויציב או כואב/לוחץ. כשיש ספק-אין ספק!

9. אני ממליצה להחליף מידי יום זוג נעליים. צריך לתת לנעליים להתאושש מנשיאת משקל גופנו (לפחות יום מנוחה) ואם אפשר להחליף באמצע היום יותר טוב.

10. הגעתם הביתה עם כאבים בכפות רגליים? עשו אמבט מים ופנקו את הרגל בקרם רגליים.