top of page
  • אילנה שלאל

איך להקל על כאבי מחזור - טנס

כאבי מחזור ובמינוח רפואי - דיסמנוריאה, הם הסיבה הנפוצה ביותר להיעדרות נשים מעבודה ותלמידות מבי"ס, משיעורי הספורט ופעילויות אחרות. השבוע באולמפידה לונה צ'מטאי-סלפטר, התקווה הישראלית למדליה אולמפית, הפסיקה את ריצת המרתון שלה רק 4 ק"מ לפני הסיום כשהחליטה להקשיב לגופה והסבירה "זה ענייני נשים" - היא קיבלה מחזור. זה היה שיעור על הקשבה לגוף שלך. איך את מטפלת בכאבי המחזור שלך? האם גם את עוצרת את חייך פעם בחודש כל חודש? האם זה פוגע בתפקודך השוטף? מחפשת דרך חדשה להקל על כאבי מחזור בלי תרופות? טנס

# למה כואב במחזור?

רירית הרחם, שהיא הדופן הפנימית ומעובה ברחם, מתקלפת במחזור החודשי וגורמת לדימום. הרירית מכילה גם הורמון בשם פרוסטגלנדין, הגורם להתכווצויות ברחם בכדי להוציא את הדימום מהרחם. הדרך אל מחוץ לגוף עוברת בצוואר הרחם, שהוא פרוזדור צר וסגור כמעט לחלוטין. ההתכווצות של הרחם כנגד צוואר הרחם הסגור גורמת לכאב.

# האם כאב במחזור הוא סימן לבעיה? מחזור חודשי סדיר מסמל פוריות ותקינות של מערכת הרבייה הנשית. הוא גורם לכאב הנמשך מיום אחד ועד שלושה ימים, הכי כואב ביום הראשון. עוצמת הכאב ומיקומו משתנה מאישה לאישה: זה כואב בבטן התחתונה, בגב, ברצפת-האגן וברגליים, לעיתים הכאב מלווה בתחושה של חולשה כללית. לעיתים הכאב מלווה בבחילה, הקאה, כאבי ראש, סחרחורת והתעלפות זה קשור לכך שהורמון הפרוסטגלנדין, נמצא גם במקומות אחרים בגוף.

# איך להקל על כאבי המחזור?

מקובל לטפל במשככי כאבים או בתרופות ייעודיות לטיפול בכאבי מחזור, הכוללות מרכיב נוגד דלקת. אם את לא מצליחה להשתלט על הכאב בתרופות, והוא מנטרל אותך לחלוטין מתפקוד, מומלץ לפנות לבירור גניקולוגי אצל רופא הנשים שלך, כדי לשלול הפרעה אחרת, אולי לשקול שימוש בגלולות, הגורמות לדקיקות של רירית הרחם, ולהפרשה פחותה של הורמון הפרוסטגלנדין וכך מקלות על כאבי המחזור.

להקלה על כאבי מחזור כשהאמצעים המקובלים לא מתאימים לך או לא מועילים, ואת מחפשת דרך נוספת וטבעית יותר לגוף, כדאי שתכירי, תנסי ובמידת הצורך גם תשלבי את מכשיר טנס כשאת מטפלת בכאבי המחזור שלך.


איך לטפל בכאבי מחזור בעזרת טנס
כאבי מחזור


# טנס להקלה על כאבי מחזור טנס הוא מכשיר קטן ויעיל המשמש לשיכוך מידי של כאב, ומשמש גם להקל על כאבי מחזור. הוא משכך כאב ללא תופעות לוואי. הטנס מייצר גירוי חשמלי, המועבר לגוף בעזרת אלקטרודות המודבקות על הגוף. הוא קטן, ניתן להסתיר אותו ולהפעיל לפי צורך. הוא ילווה אותך תוך כדי התפקוד היום יומי, יקל על כאביך ויאפשר לך לסיים את המרוץ היומי שלך. מניסיוני גם נשים ילדות ונערות החוששות מגירוי חשמלי מסתגלות אליו כבר בהתנסות ראשונית והוא שווה!!!


# איך לבחור מכשיר טנס? יש הרבה דגמים, ופשטות תמיד מנצחת. לכן אני ממליצה להתנסות במכשיר טנס סנסורי כלומר תחושתי, ומכני - קל ופשוט לכוון אותו. ניתן להשאילו להתנסות מיד-שרה והוא זול לרכישה בכללית מושלם. קיים מכשיר טנס, דגם ייעודי לכאבי מחזור נקרא OVA - תשלמי יותר על עיצוב וצבע וורוד. לנשים החוות התפרצויות של כאב חד, אני ממליצה להתנסות בטנס ייעודי ליולדת, קראי כאן על יתרונותיו. חוששת מגירוי חשמלי או צריכה ייעוץ חד פעמי אישי איך להקל על כאבי המחזור שלך בעזרת טנס? פני לפיזיותרפיסטית רצפת-אגן בקופה או בפרטי.

התשתית לשיתוף-פעולה מוצלח עם גופך, מעבר לטיפול בכאבי מחזור באמצעות טנס, וקשיבות לגוף הוא שמירה על שגרת אורח חיים בריא הכולל: שינה - בדגש למספר השעות המומלצות לגילך תזונה - בדגש על כמות החלבון בהתאם למשקלך פעילות-גופנית סדירה - אימונים אירובים כמו הליכה מהירה ואימוני כוח של שרירי ליבה ומתיחות. למדי להכיר את גופך, הקשיבי לגופך ובחני מה מקל על כאבי המחזור שלך - להיות יותר בתנועה או להיות במנוחה? הקשיבי לגופך ושלבי בין האמצעים השונים לפי הצורך.


ממליצה לעקוב אחר הבלוג שלי מכירה משהי שהפוסט יכול לעזור לה שתפי אותה

שתפי אותנו כאן בטיפ המנצח שלך איך להקל על כאבי מחזור

והעלי כאן שאלות או נושאים שתרצי לשמוע עליהם, או דברי איתי - אני כאן בשבילך

bottom of page