top of page
  • אילנה שלאל

7 טיפים איך למנוע ולטפל בדלקת בדרכי השתן


חמוציות
האם חמוציות עוזרות לטפל בדלקת בדרכי השתן?

# טיפ 1 - שתי מים שתי לפחות 8 כוסות ביום בשגרה. בזמן דלקת כווני לתוספת של כליטר מים. רצוי שתמנעי משתיית משקאות המגרים את השלפוחית כמו קפה, סודה, משקאות פרי-הדר ואלכוהול.


# טיפ 2 - התפני בשגרה כשיש לך תחושת צורך, והימנעי מהתאפקות ממושכת פני לשירותים כשאת מרגישה את הצורך להטיל שתן, והשתדלי לא לדחות לאורך זמן, חיידקים מתרבים בסביבה חמה ורטובה, ככל שתשתי יותר תתפני יותר, והשתן שתטילי ישטוף את דרכי השתן מחיידקים. כאן תלמדי מתי וכמה נכון להתאפק. # טיפ 3 – שמרי על כללי היגיינה נשית-אישית

התנקי בשירותים מקדימה לאחור, אם תקפידי על כך תמנעי מעבר של חיידקים מפי-הטבעת לפתח השופכה. במקלחת התנקי בשטיפה מקדימה.

הימנעי לחלוטין משימוש במוצרים אינטימיים מבושמים כלשהם, זה כולל תכשירים המבטיחים לשמור את רמת ה- PH בנרתיק, כולל שטיפות אינטימיות, תחתונית, תחבושות, סבונים, סבון בועות לאמבטיה ואפילו נייר טואלט מבושם - כולם עשויים לגרום לגירוי מקומי בפתח השופכה. # טיפ 4 – לפני ואחרי קיום יחסים

קיום יחסים מאפשר מעבר חיידקים לפתח השופכה. זה קורה בעיקר כשמקיימים יחסים עם שותף חדש או בתדירות גבוהה. לפני קיום יחסים שטפי את האזור במים או הטילי שתן ובעיקר הטילי שתן מיד לאחר קיום יחסים. אם תשתי מספיק, יהיה לך מספיק שתן להטיל לפני, וגם אחרי קיום יחסים.

כזוג, לפני קיום יחסים, יש לשטוף גם את הידיים היטב, כי חיידקים אוהבים להצטבר בציפורניים.



# טיפ 5 - לבשי תחתוני כותנה 100%, ועוד טיפים מאווררים העדיפי תחתוני כותנה המאפשרים אוורור מקומי, גם בגדי כותנה עוזרים לשמור על אוורור מקומי יותר מבגדים סינטטיים.

בחרי ללבוש ביגוד רפוי, והימנעי ללבוש בשגרה תחתוני חוטיני ומכנסי סקיני הדוקים שעשויים להגביר גירוי מקומי.

קנית תחתונים חדשים? כבסי אותם לפני השימוש.

בכביסת התחתונים הימנעי משימוש באבקות/נוזלי כביסה עם חומרי בישום, בחרי בתכשירים המיועדים לבעלי עור רגיש. הימנעי לחלוטין משימוש במרכך כביסה מבושם. במקום השתמשי בחומץ בכמות זהה, שלא מותיר ריח בבד.

כותנה

# טיפ 6 - צרכי חמוציות הן עשויות למנוע דלקות, בטיעון שהן מונעות הצמדות חיידקים לדופנות השלפוחית. המחקרים לגבי יעילותם במניעת דלקות לא חד משמעיים, בכל מקרה, בידיעה שיש סיכוי שהן יעזרו - נסי אותן, אם הן לא מועילות הן בוודאות לא מזיקות. בכל מקרה אל תסמכי עליהן באופן בלעדי. אני ממליצה לשלב אותן בשגרה ממוצרי מזון: אכלי כשתי כפות חמוציות טבעיות ולא מסוכרות, בתוספת ליוגורט או סלט, לחילופין שתי לפחות 1 כוס מיץ חמוציות ביום ללא תוספת סוכר – אם הוא מרוכז מדי עבורך תוכלי לדלל אותו במים.

אם את מתקשה לצרוך חמוציות ממזון – ניתן ליטול בקפסולות.


# טיפ 7 - התייעצי עם הרופא שלך לגבי נטילת טיפול מונע כאשר הדלקת חוזרת יותר מפעמיים בחצי שנה או יותר משלוש בשנה מומלץ לפנות לאורולוג או לאורו-גניקולוג – אלה הרופאים המתמחים באבחון וטיפול בדרכי השתן. התייעצי אתו לגבי הצורך והאפשרויות שלך לנטילת טיפול מונע.

  • במקרים כרוניים הנמשכים זמן רב, לעיתים, יש צורך בנטילת אנטיביוטיקה למניעת דלקות חוזרות על בסיס יומי או מיד עם זיהוי דלקת. בכל מקרה נוטלים אנטיביוטיקה רק בהוראה והנחיית רופא.

  • אם הדלקת שלך קשורה לקיום יחסי-מין התייעצי על קבלת טיפול מונע לאחר קיום יחסי-מין לתקופה שיקבע הרופא שלך.

  • אם עברת את גיל המעבר ואת סובלות מדלקות חוזרות שימוש בתכשירים אסטרוגנים מקומיים מתאימים למנוע דלקות חוזרות.

  • די-מאנוז – הן כמוסות המכילות סוכר פשוט המצוי בגופנו ומצמיד אליו את חיידקי ה- E-coli נטילה קבועה יכולה למנוע דלקות חוזרות התייעצי עם הרופא שלך.


מידע על טיפול בדלקת פעילה בדרכי השתן תמצאי בפוסט הקודם כל מה שאת צריכה לדעת על דלקת בדרכי השתן אם גם לך יש טיפ מועיל שעזר לך, שתפי אותנו כאן בתגובות! עזרי להקטין את התופעה של דלקות בשתן, שתפי לפחות אישה אחת שאת חושבת שהמידע כאן יכול להועיל לה. אם התעניינת בפוסט הזה אולי גם תתענייני ב:

כדי לקבל ממני את הפוסטים שאני כותבת ישירות למייל שלך הרשמי כאן










bottom of page