top of page
  • אילנה שלאל

איך למנוע כאבים בגב ובצוואר בנהיגה

ישיבה נכונה ברכב בנהיגה ממושכת יכולה למנוע ולהפחית כאבים בצוואר, בכתפיים ובגב, היא גם מפחיתה לחצים ועומסים בפרקים אחרים כמו כתף שורש כף יד ועוד..

איך תעשו זאת? הנה כמה טיפים כדי שגם אתם תוכלו למנוע כאבים בגב ובצוואר בנהיגה. הטיפים מתאימים לכל מי שנוהג.



איך למנוע כאבים בגב ובצוואר בנהיגה
איך למנוע כאבים בגב ובצוואר בנהיגה

רגע לפני שתניעו את הרכב הקדישו דקה ותקנו את תנוחת הישיבה שלכם מול ההגה, זה ממש יעזור לכם למנוע כאבים בגב ובצוואר בנהיגה ממושכת איך תעשו זאת? כך:

1. שבו עמוק בכיסא כנסו לרכב ושבו באופן שתרגישו שקצה הישבן נוגע בזווית המושב

2. כוונו את משענת הגב בזווית של כ 100-110 מעלות, מה שהכי נוח לכם, הימנעו מהטיית גוו קדימה/אחורה מידיי.

3. כוונו את משענת הראש - כוונו אותה כך שהחלק הבולט ביותר במשענת הראש יהיה בגובה מרכז העין, וברווח קל מהראש, תוך כדי שאתם שומרים על כתפיים רפויות. זה מונע כאבים בצוואר

4. כוונו את גובה הכיסא בגובה מכסימלי תוך שמירה על מרווח בין התקרה לראש. ישיבה גבוהה מאפשרת שדה-ראייה רחב יותר. אם אתם מרגישים עדיין נמוכים וההגה מסתיר חלק מהחלון, אפשר להגביהה את המושב באמצעות הוספת כרית ספוג ישיבה נוחה.

5. גליל תומך בגב תחתון - אם אתם עדיין מרגישים מתח בגב תחתון באזור השקע המתני, גלגלו מגבת בעובי המותאם לצורך שלכם, הכניסו בשקע הגב התחתון. נסו זמן מה, אם זה מקל על המתח בגב כדאי לרכוש כרית בצורת חצי גליל ייעודית עם חגורה למיקום קבוע במושב


כעת:

6. כוונו את המרחק ישיבה מדוושות רגל - לחצו ברגל ימין על דוושת הברקס/על דוושת הקלץ ברגל שמאל, וודאו שהברך כפופה מעט ולא נעולה.

7. כוונו את המרחק הישיבה מהגה - הניחו את שורש כף יד ימין על הגה למעלה: אם ההגה הוא שעון אז הניחו את היד במקום של השעה 12. המרפק כפוף קלות והכתף נתמכת במושב ורפויה. בזמן נהיגה שתי ידיים על הגה בשעה 3/9.

8. הפסקת רמזור - נצלו את הרגע, התמתחו מעט למעלה ולאחור, הניעו את האגן מצד לצד והזדקפו.

9. קחו לכם הפסקה להתרעננות בכל נסיעה ממושכת, עצרו בתחנות עצירה, צאו מהרכב התמתחו לאחור ולצדדים, לכו קצת. שירותים ושתייה זה תמיד עוזר למנוע כאבים בגב ובצוואר בנהיגה ממושכת.

10. סעו בזהירות, נסיעה טובה!



כואב לך הגב/הצוואר ואת זקוקה לטיפול יעיל וממוקד? דברו אתי אהבת את הפוסט? שתפו נהגים נוספים כדי שגם הם יוכלו למנוע מעצמם כאב בנהיגה ממושכת. בבלוג שלי תמצאו פוסטים נוספים שעשויים לעניין אותך במגוון נושאים: כאב, אורתופדיה ורצפת-אגן לנשים. מעוניינת לקבל עדכון על כל פוסט חדש? מוזמנת להרשם כאן לניוזלטר



bottom of page