top of page
  • אילנה שלאל

איך משתמשים בטנס בלידה.


טנס הוא מכשיר לשיכוך כאב. כפיזיותרפיסטית המטפלת בכאב אני ממליצה ומדריכה את מטופליי לשימוש עצמי בטנס למעלה מ-30 שנה. הטנס נותן גירויים חשמליים המשככים כאב. הוא אמצעי יעיל ובטוח לשימוש, מופעל בסוללות ומאפשר שימוש תוך תפקוד וניידות. ה"איזי-טנס" הוא טנס ייעודי ליולדת. כשמו כן הוא, הוא מקל ומסייע בהתמודדות עם כאבים של צירי-לידה. מתאים לכל שלבי הלידה. ניתן להשאיל טנס ליולדת ביד שרה או באתרים אחרים שתמצאי ברשת. יש דגמים נוספים עם שמות שונים, הקישי בגוגל "טנס ליולדת" ובחרי את המתאים ביותר לך.


רגע לפני שתשיגי אותו הכירי:

1. יתרונות הטנס ליולדת

- בטוח לשימוש ללא תופעות לוואי ידועות לאישה או לתינוק

- אינו חודרני, אינו תרופתי.

- מופעל ע"י סוללות ומאפשר ניידות ולידה פעילה, יעילותו גדלה כשמשתמשים בו תוך כדי פעילות ותנועה.

- מתאים לכל שלבי הלידה.

- ניתן לשלב במקביל עם משככי כאב נוספים, חלק מיולדות בוחרות להימנע משימוש באפידורל או במשכך אחר ומשתמשות בו בלעדית

- אינו מגביל בבחירת תנוחת הלידה.

2. איזה מכשיר טנס לבחור? המלצותיי:

- רק מכשיר טנס ייעודי ליולדת.

עקרונית קיימים שני סוגים: מכשיר מכני עם תכנית אחת, פשוט קל ויעיל. או מכשיר דיגיטלי עם מספר תכניות. בחרי את מה שאת מעדיפה.

- וודאי שלמכשיר טנס ליולדת יש כפתור boost - בזמן ציר לוחצים על הכפתור שמגביר את הגירוי החשמלי ומייעל את שיכוך הכאב למקסימום אפשרי בשילוב נשימה עמוקה.

- בחרי במכשיר טנס שתוכלי למקם עלייך, כזה שנתלה באמצעות שרוך לצוואר או בדרך אחרת שנוחה לך.

- העדיפי מכשיר שפועל באמצעות סוללות פשוטות AA הניתנות להחלפה. הטנס מאפשר לך לידה פעילה. כשהבטריות מתרוקנות קל יותר לשלוף מהתיק בטריות רזרביות מאשר לטעון מכשיר, מה שדורש הצמדות לשקע.

3. התנסות מומלצת בחום לכל יולדת: חלק מהנשים ממש אוהבות אותו וממליצות, ויש נשים שהגירוי בלתי נסבל עבורן ומציק. רק התנסות אישית מוקדמת תעזור לך להחליט אם מכשיר הטנס מתאים לך ותוכלי להשתמש בו ביעילות בלידה הפעילה שלך.

4. מתי ואיך מתחילים להתנסות החל משבוע 36. הוא אינו גורם לזירוז לידה.

עקבי אחר ההנחיות או הסרטון המצורף לדגם שבחרת.

התנסי בו כמה פעמים בשבוע בהדרגה בקצב שלך התחילי ממספר דקות ועלי בהדרגה עד 20-30 דקות. בפועל ניתן להשתמש בו שעות רבות, רק לא לישון אתו, הסתגלי לגירוי. אם השאלת מכשיר דיגיטלי הכירי את התוכניות השונות, ובחרי את המועדפות עלייך. היכרות והתנסות מוקדמת מביאה למקסימום יעילות ומבטיחה שבלידה תהיי פנויה לאירוע הלידה.

למדי את המלווים שלך להשתמש בו, מציעה גם יחושו את הגירוי בעצמם על הזרוע, כדי שיוכלו לסייע לך בפתרון בעיות פשוטות כמו מה עושים כשאלקטרודה נשמטת (צריך לכבות את המכשיר, להרטיב ולפזר טיפת מים על האלקטרודה, לתת למים להיספג ולהחזיר, או להחליף באלקטרודה מסט אלקטרודות נוסף שהבאת).

מי שמרגישה שצריכה הדרכה וליווי אישי מומלץ לפנות לפיזיותרפיסטית רצפת אגן.

5. הטנס ישמש אותך גם לאחר הלידה - המכשיר יסייע לך להפחית את כאבי ההתכווצות של הרחם שמתגברים בהנקה.

אם את לקראת הלידה הראשונה שלך קרוב לוודאי שתרצי לדעת על עיסוי-פרינאום מתי נכון לבצע אותו וכיצד תוכלי בחדר לידה להפחית אירועי קרעים, ואיך להכין את עצמך ללידה פעילה ובטוחה באמצעים נוספים.


מאחלת לך: לידה ק ל ה!


השתמשת בלידה שלך בטנס? שתפי כאן נשים אחרות בחוויה שלך, אם הטנס הועיל לך, איזה דגם טנס בחרת, וכיצד והאם את ממליצה על שימוש בטנס בתהליך הלידה, אשמח לדעת אם המידע כאן הועיל לך?

אם יש לך שאלות נוספות תוכלי להעלות אותן כאן או להתייעץ איתי. אני כאן בשבילך.




bottom of page