top of page
  • אילנה שלאל

אפשר טיפול רצפת אגן בלי בדיקה?

חלק מהנשים הפונות לטיפול רצפת-אגן שואלות אם ניתן לקבל טיפול ותרגילים ללא בדיקה פנימית של רצפת-האגן. כן, בחלק מהמקרים ניתן להביא לשיפור משמעותי בתופעות מהן את סובלת, ללא בדיקה וטיפול פנימי. ננסה להבין כאן את חשיבות הבדיקה לאבחון ולטיפול בהפרעות ברצפת האגן. עם המידע תוכלי לבחור בטיפול רצפת אגן עם בדיקה או בלי בדיקה - מה שהכי מתאים לך.

טיפול רצפת אגן בלי בדיקה
טיפול רצפת אגן בלי בדיקה

טיפול פיזיותרפיה, כמו כל טיפול רפואי, מתחיל בביקור ראשון הכולל בדיקת אבחון.

כל אישה היא "חידה אישית" - היא סובלת מתופעות מסויימות ובבדיקה הגופנית מחפשים סימנים לתלונותיה. מהקישור בין התופעות לממצאים עולה תכנית הטיפול, שתביא להקלה בתופעות ולשיפור איכות החיים.


תחילה נכיר את שלבי הבדיקה המלאה ואיזה מידע אוספים ממנה: 1. תשאול תספרי לי על התופעות מהן את סובלת, שהביאו אותך אליי. ואשאל שאלות כדי לבחון את היקף ההפרעה והשיבוש בתפקודך.

2. בדיקה פיזית-גופנית החיונית להבנת המצב הנוכחי ברצפת-האגן שלך ולאיתור הממצאים והסימנים בגופך, הבדיקה מסבירה את התופעות שאת חווה.

מתחילים בבדיקה כללית הכוללת בדיקת יציבה, נשימה ובדיקה של שרירי הבטן - כולם משפיעים על תפקוד רצפת האגן שלך. באישורך, ממשיכים לבדיקה פנימית של רצפת האגן. פעולת שרירי רצפת-האגן, מתרחשת בתוך הנרתיק באזור נסתר מעין ולכן גם בדיקת השרירים פנימית. בבדיקה פנימית בודקים: תחושה, את היכולת לגייס שרירים באופן יעיל, כוח שרירים, סיבולת, וקואורדינציה של שרירי רצפת-האגן.

במקרים של צניחה אני בודקת איזה איבר צונח, מה רמת הצניחה, מה קורה לאברים שצנחו במאמצים, ואיך הם משפיעים על תפקוד רצפת-האגן. כאן תלמדי כיצד רמת הצניחה משפיעה על בחירת הטיפול. במקרים של כאב בקיום יחסי-מין אני מאתרת את מוקדי הכאב, ומחפשת סימנים היכולים להסביר את הגורמים לכאב שלך.

משלימים את איסוף המידע בבדיקות עזר, שתדרשי לבצע בבית כמו: מאזן נוזלים, ניהול יומן יציאות.

3. סיכום ממצאי הבדיקה בסיום הבדיקה נשוחח על ממצאי הבדיקה, האבחנה שלך, ואיך טיפול פיזיותרפיה יכול לשפר את התסמינים שלך.


אני בטוחה שאישה השואלת אותי אם ניתן לוותר על הבדיקה עושה זאת מסיבה מסוימת. מניסיוני, אמון ותקשורת טובה עם המטפלת שלך חיוניים להצלחת הטיפול. אם יש לך סיבה אישית להימנע מבדיקה, אשמח אם תשתפי אותי, כדי שאוכל להכווין אותך אישית ולמצוא פתרון: לדוגמה מתן תרגול מכין לנשים החוששות מכאב בעת הבדיקה. אולי ידיעה מראש של מה קורה בביקור ראשון יפחית את חששותיך.


נשים הבוחרות שלא לבצע בדיקה פנימית, אני נוהגת לבדוק כמו בבדיקת רצפת האגן לילדות ומתבגרות בו לא מבצעים בדיקה פנימית. ממשיכים בבדיקה אורתופדית הכוללת בדיקת תנועה, הגבלות במפרקים, גמישות וכוח ובוחנים כיצד הם משפיעים על התופעות מהן את סובלת.


איך תדעי אם במקרה שלך תוכלי לקבל טיפול רצפת אגן בלי בדיקה ופעולות חודרניות? כל מקרה לגופו. אוכל להשיב לך על שאלה בביקור הראשון, ולעיתים אף כבר בשיחת הטלפון בינינו, לאחר תשאול והבנת התופעות מהן את סובלת. בכל מקרה בו ניתן לבצע בדיקה וטיפול ללא בדיקה פנימית איידע אותך.

אם יש לך שאלה תוכלי להעלות אותה כאן או תוכלי לפנות אליי לייעוץ אישי אני כאן בשבילך

bottom of page